Γεμιστά με σταφίδες
- eatme

- 27 Ιαν 2020
- διαβάστηκε 2 λεπτά
Αν υπάρχει ένα φαγητό που μυρίζει ελληνικό καλοκαίρι, αυτό είναι τα γεμιστά! Ζουμερές ντομάτες και τραγανές πιπεριές γεμισμένες με ρύζι, μυρωδικά και μπόλικες σταφίδες που χαρίζουν μια υπέροχη γλυκόξινη νοστιμιά. Ψημένα αργά μέχρι να μελώσουν και να δέσουν όλα τα αρώματα μεταξύ τους, είναι από εκείνα τα φαγητά που γίνονται ακόμα πιο νόστιμα την επόμενη μέρα. Σερβίρονται ιδανικά με μπόλικη φέτα και αποτελούν το απόλυτο καλοκαιρινό οικογενειακό γεύμα.

Υ Λ Ι Κ Α
για 4 άτομα
8 ντομάτες
8 πιπεριές πράσινες
ρύζι Καρολίνα μετράμε περίπου 1 κουτ.της σούπας για κάθε γεμιστό
1 κούπα ξανθές σταφίδες
1 κρεμμύδι μεγάλο ψιλοκομμένο
1 ματσάκι δυόσμο ή μαϊντανό ψιλοκομμένο
4 κουτ.της σούπας βαλσάμικο ξύδι
λίγη ζάχαρη
αλάτι, πιπέρι
εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο

Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Η
1 πλένουμε καλά τις ντομάτες και τις πιπεριές και κόβουμε τα καπάκια τους και τα αφήνουμε στην άκρη. Με ένα μικρό κουταλάκι αφαιρούμε την ψίχα από τις ντομάτες σε ένα μπολ και την ψιλοκόβουμε γιατί θα τη χρησιμοποιήσουμε μετά. Αντίστοιχα καθαρίζουμε το εσωτερικό από τις πιπεριές και τα πετάμε.
2 βάζουμε τις ντομάτες και τις πιπεριές σε ένα ταψί, αλατίζουμε το εσωτερικό τους και περιχύνουμε με λίγο ελαιόλαδο.
3 σε ένα βαθύ τηγάνι βάζουμε ελαιόλαδο και το κρεμμύδι σε μέτρια φωτιά, αλατίζουμε ελαφρά και σοτάρουμε 7-8’ περίπου μέχρι να μαλακώσει και να πάρει ωραίο χρώμα, βάζουμε και το ρύζι να σοταριστεί 2-3' να γυαλίσει, βάζουμε και τη μισή ψίχα της ντομάτας που κρατήσαμε στην άκρη, αλάτι και πιπέρι, τις σταφίδες, το βαλσάμικο και 1 κούπα νερό και αφήνουμε να βράσει η γέμιση σε μέτρια φωτιά.
4 αφού γίνει το ρύζι κατεβάζουμε από τη φωτιά, ανακατεύουμε και τον δύοσμο μέσα στο ρύζι και γεμίζουμε κάθε γεμιστό στα 2/3 του γιατί όσο θα ψήνεται θα φουσκώσει λίγο ακόμη, κλείνουμε κάθε γεμιστό με το καπάκι του, πασπαλίζουμε τα καπάκια με λίγη ζάχαρη, το υπόλοιπο ρύζι εάν περισσέψει το βάζουμε μέσα στο ταψί ανάμεσα από τα γεμιστά. Περιχύνουμε με μπόλικο ελαιόλαδο όλο το ταψί, σκεπάζουμε με μια βρεγμένη λαδόκολα και ψήνουμε στους 175οC -για 1 με 1,5 ώρα περίπου στις αντιστάσεις. Τα τελευταία 20' ανοίγουμε την λαδόκολα να πάρουν χρώμα.
5 σερβίρουμε αφού τα αφήσουμε να σταθούν μισή ώρα ή κρύα από το ψυγείο και με μπόλικη φέτα στο πλάι.





Σχόλια